Kuzey Teve

betnis giriş
betnis
yakabet giriş

ALLAH AŞKINA RİZENİN SEMBOLU BARDAK OLUR MU?

ALLAH AŞKINA RİZENİN SEMBOLU BARDAK OLUR MU?
241 views
13 Ocak 2021 - 19:23
Spread the love

ALLAH AŞKINA RİZENİN SEMBOLU BARDAK OLUR MU?
Gençağa KARAFAZLI –
Eski çaykur genel müdürü Ekrem Yüce’nin DOKA başkanı olduğu yıllarda DOKAP^dan Rize Ticaret Borsası’na (RTB) verilen 15 milyon lira hibe para ile, Rize sahil dolgu alanında ‘Sayıştay raporlarında usule ve hukuka aykırı bir şekilde yapılıyor’ denilen Rize çay çarşısı içerisinde Rize’nin simgesi olduğu iddia edilen ‘ben yaptım ettim bitti’ anlayışıyla hayata geçirilen ince belli bardak figürüne yönelik tepkiler her geçen gün artıyor.
Yerel medyanın görmediği ve ya görmek istemediği, yurttaşların ye ryer tepki gösterdiği çay çarşısı içerisinde ki hiçbir anlam taşımayan Rize’nin süetini kapatan iğrenç bardak figürüne karşı en anlamlı tepkiyi gazeteci yazar Recep Ali Aksoylu gösterdi.
Konuyla ilgili bir tepki yazısı kaleme alarak yaşanan iğrençliğe karşı duyarlılık gösteren Aksoylu özel sosyal medya sayfasından kendisine konuyla ilgili yorumlar yazan yurttaşların görüşüne de yer vererek Rize’nin değişimi ve gelişimine katkı sunacak çök önemli bir görevi de yerine getirmiş oldu.
İşte Aksoylu’ nün ne olduğu belli olmayan o iğrenç figürle ilgili gündem oluşturan yazısı ve gelen yorumlar:
Çay ve Çay Çarşısı
A dan Z ye tüm Doğu Karadeniz insanı için çok önemli olan bir ürün. Geçim kaynağı.
Kentin doğal sembolü, çay.
Rize merkezde çok konuşuldu şehrin simgesi olacak Çay Çarşısının yapılması.
Nihayet gerçekleşiyor.
Çay Çarşısı fikrini benimsemekle, desteklemekle beraber bu çarşı ile ilgili paylaşılan görselde ki çay bardağına her seferinde mesafeli oldum.
Nedeni çok basit.
Çay kültürünü, ekonomisini çay bardağı mi, çay bitkisi – endüstrisi mi temsil eder?
Büyük pencereden bakıp görüşünüzü yazar mısınız?
2 hafta önce bu yorumu sosyal medya hesaplarımda yapmış, sayfaya, mesaja, telefona çok ama çok sayıda dönüş alınca konuyu yerel medyamıza taşımaya karar verdim.
RİZE’YE BARDAK, GİRESUN’A FINDIK EZMEZİ, DENİZLİ’YE YUMURTA, ANTALYA’YA MENEMEN YADA PORTAK SUYU, ADANA’YA GÖMLEK YA DA İPLİK MASURASI
Öyle ya Çay’ı simgelemek için tüketimi esnasında en çok tercih edilen nesne olduğundan hareketle bardağı sembol seçersen Adanalı da pamuğu “koza” ile değil pamuktan yapılan tekstille, iplikle sembolleştirir. Fındığı Giresunlu “fındık ezmesi”, Ordulu “Sarelle Kavanozu” yada gofretle, Osman Köseoğlu’nun dediği gibi Denizlilerde şehrin girişinden “Horoz” u kaldırıp yumurta koyarak kentlerini tanıtırlar. Hatta paylaşımıma yorum yazan bir hemşerimizin dediği gibi “Antalya’da domates çok onlarda şehrin girişine menemen görseli mi koyacaklar”. Bir başkası da Malatya’yı örnek vermiş, Malatya’ya da “kayısı reçeli kavanozu” yakışır diye.
Sosyal medya paylaşımıma yapılan örnek yorumlardan seçki de yaparım ama neye yarar ki!
Atı alan çoktan Trabzon’a havalimanına vardı, dev bardağın kaba silueti çoktan tamamlandı. Ama biz hala dövmeye devam edelim havanı. Belli mi olur, proje iptal olmaz ama komplekse Rize’yi tam ve doğru yansıtacak “ÇAY” ı sembol olarak ilave edebilirler yine de. İsterlerse. Ama eklemiş olmak için, amele usulü değil, vizyon sahibi mimarlardan, planlamacılardan, sosyal bilimcilerden destek alarak yorumlayacaklarsa.
Buna da ümidim yok. Muhtemelen proje ekibinin içinde olan, dünya ölçeğinde çay konusunda birikimli, entelektüel kimliği ile tanıdığımız Hasan Önder Bey bile “Çay yaprağını dünyada tanıyan kaç kişi var… Bu Türk Çay Kültürünün markası… Biraz daha global bakın Allah aşkına… “ diyorsa, nasıl ümidim olsun.
Paylaşımlarından anladığım Çay Çarşısı veya bu tarzdaki bir konsept fikri, sektörün kıdemlisi, Borsa eski Başkanı Tahsin Sancak’a ait. Olması gereken değil çok çok geç kalınmış bir proje. Tıpkı yıllardır dövündüğümüz, benim de kezlerce yazdığım çaylıklarımızın ömrü tükendi, bir plan program dahilinde yenilenmeleri gerektiği gibi.
Çay çarşısı konsepti gerekli olmasına gerekli de iki açıdan eleştirim oldu. Kabaca ifade edersem bu tarz oluşumların iki hedefi vardır. Kenti, lokasyonu, bölgeyi tanımlamak ve tanıtmak. Diğeri de turizm. Yanı ticaret ve daha çok ziyaretçi çekmek.
Karar vericiler şehrin hemen göbeğinde, dolgu üzerinde bir alanda kent için çok önemli böyle bir proje için bu tarz projeler, yatırımlar konusunda yetkinliği olanlara danışsalardı olur yanıtı alamazlardı. Bu tarz konseptlerin şehirlerin hemen çıkışlarında, şehirler arası karayolu trafiğinin kolayca yararlanabileceği, gar ve havalimanlarına yakın lokasyonlarda tesis edilmesi gerektiğini bilimin, verilerin ışığında kendilerine söylenirdi. Tıpkı Müftü Mahallesinde ki AVM’nin yanlış yerde yapılması gibi. Bu konuyu şimdilik geçiyoruz. İlerde daha iyisi, hatta ”Çay Adası” neden olmasın diyerek.
İkinci konu, kente sembol olacak bir figürün seçimi…
Paylaşımlardan anladığım Çay, en çok ince belli cam bardakta içildiğinden hareketle bardak formunda bir betonun bu işi çözeceği düşünülmüş. Beton, çünkü kolaya kaçıp içinde ofisler, mağazalar uygulamakta kolay.
Ama bardak Rize’yi simgeler mi, Rize’nin sembolü olur mu?
Rize’nin açık ara temel ekonomisi çay ise, Rize’de yaşamıyor olsa da hüviyetinde Rize yazan her kesin ekmeğinde çay var ise ve de alternatifi dahi gündeme gelemiyorsa kentin simgesi, sembolü Çay’dır. Çay’ın kendisidir. Bardak ise sadece demlenmiş Çay’ın sunulduğu bir nesnedir, eşyadır.
Rize’yi tarımıyla, endüstrisiyle simgeleyecek olan Çay’ın bizzat kendisidir. Eski valilik binasının önündeki çay filizi ve filizi çevreleyen çarktır. Özeti tarım ve endüstrisidir.
Üzüldüğüm, garipsediğim bir hususta bardak ögesini savunan hemşerilerimizin bu çarşıyı “bardağı gören, hemen orada çay molası verme ihtiyacı duyacak, çay içilmesini özendirecek bir mekan” olarak görmesidir.
Elbette orada çay içilecek. Üstelik burası sadece cam bardakla değil farklı ritüellerle çay da içilebilen bir alan olacaktır. Ama asıl işlevi çay endüstrimizi, kültürümüzü yansıtacak mekan olmasıdır. İç ve dışardan gelenin çay çeşitleri ve yörenin diğer special ürünlerini kolayca temin edebileceği platform olacak olmasıdır.
Rize’miz için hayırlı olması dileyerek bu konuda hemşerilerimizin neredeyse tamama yakınının da farklı düşünmediğini göstermek için sosyal medya paylaşımıma yapılan yorumlardan örnekler eklemek istiyorum. Uzun ama ilginç yorumlarda var, okumanızı öneririm.
Recep Ali Aksoylu / 12.01.2021 Kadıköy

ÖMER ERSAYIN:çaykur Çay fabrikası eski müdürü: Burada Paşabahçe fabrikası mı var da bilmiyoruz. Her kent kültürünün yanında en değerli bir ürünüyle ünlüdür. Giresun’da fındık kumuşisi varken kavanozumu koyulsun çok komik!
AHMET OFLU: Keşke böyle projeler bir platform oluşturulup, istişare yapılarak tasarlansa. Bir misafirimiz haklı olarak Paşabahçe cam fabrikasının satış reyonu mu açılıyor diye espri yaptı.
Yıllar evvel bir atmaca heykeli diye başlanan projenin; ağacın dalında mı olsun, birinin kolunda mı? Sonuç, Bir avcı olsun, avcı Karadenizli olsun, kafasında kukula olsun, haa, burnu da uzun olsun, kıyafeti şöyle olsun derken özne adam oluverdi. Kolunda da küçücük Bir atmaca?.
Projenin amacına bir de yapılana bakıyorum, buna akıl tutulması diyorlar işte. Çok zor bir memlekette yaşıyoruz vesselam. Hani, cam kırıkları gibi olur ya bazen kelimeler, sussan acıtır, konuşsan kanatır. İşte tam oradayız. Allah hayırlı etsin inşallah…
HASAN ÖNDER: Ahmet Oflu Bey, turizmci siniz. Turk çayının bilinirliği ince belli markası bardaktır… Bu açıdan bakmayı deneyin. Burası da Çay Çarşısı…
AHMET OFLU: Bence ne ile içildiği değil, ne içildiğidir önemli olan Hasan bey. Rakı da o bardakta içiliyor. Olan olmuş, hayırlı olur inşallah. Çay filizi daha uygun olurdu. Hasan bey yanlış anlaşılmasın, proje çok güzel ve geç bile kalınmış bir proje tebrik ediyorum, lakin bardak bana göre konunun özünden uzak bir simge. Demlik bile olsaydı daha uygun olabilirdi.
DOĞAN TUZCUOĞLU: Dünyanın neresinde görülmüş çay ile bardağın bir anıldığını. Çay ı ifade eden görselin yapılması daha doğru olurdu. O zaman Çaykur Rizespor da amblemine bardak koysun da rahat edelim.
RAHMİ ŞENKAYA: İnce belli bardakla Türkiye’de çay içiliyor. Ancak bardakla başka içeceklerde içilir. Bundan dolayıdır ki bardak çayın tamamen sembolü olamaz. Üstelik mevcut alan bardağın çevresi bardakla uyumlu görülmüyor. Etrafında ki binalarla alanı daraltmışlar. Kısaca çevreye tam uyumlu gözükmüyor. Sembol filiz olmalıydı. Çay çarşısının projesi nasıl oluştu. Yarışmamı oldu doğrusu bilmiyorum. İşi yaptıran mı karar vermiş yoksa bir seçici kurul mu?
TAHSİN SANCAK RTB Eski başkanı : Proje orijini, bizim zamanımıza aittir. Borsa bahçesinde, daha küçük tasarlamıştık. Stratejik bir nedenimizde vardı. Benden sonra arkadaşlar proje kapsamını genişletip, şehre taşıdılar. Çok da güzel oldu.
Bu projenin tasarımından, kimin yaptığından haberim yok, bizi arayıp fikrimizi alanda olmadı, ancak bardağı mantıklı bulurum. Tarımdan bakarsanız filiz, birde turist gözüyle bakınız, tam şehre girerken çay çarşısı karşınıza çıkıyor. Bardağı görünce, beyninizde, “şurada bir çay içelim” duygusu canlanır, tüketimi hatırlatması adına mantıklı olabilir. Girin içeri, her türlü çay sunumu ve satışı, Çay kültürlerinin yansıtılması ve bir bölümde gerçek Çay bahçesi.
OSMAN KÖSEOĞLU, Gazeteci : Denizli’nin girişine bu durumda yumurta, Giresun’un girişine fındık ezmesi?
30 metre boyunda Rize sahilinde dev bir kule, resmen ucube! Aynı sahilde aynı yükseklikte Rize Belediyesi olsun Rize Valiliği olsun, herhangi bir kuruluş kim olursa olsun, orada o yükseklikte bir binaya izin verilebilir mi! Sayın Cumhurbaşkanımız o ucubeyi gördüğünde inanıyorum ki birinin kulaklarını çekecek!!
YAKUP UZUN: Genel görüntü çok hoş olmamış. Geneli boğmayan daha özgün bir obje olabilirdi. İlk bakışta Rize’mizi anımsatacak bir simge olmalıydı. Böyle önemli bir konuda kimlere danışıp fikir almışlar.
ALİ KEMAL KARA: Sığ bakış açısından kurtulun. Bakın Google a Turkish tea olarak arayınca görseller de ne çıkıyor! Siz bakmadan ben söyleyim. İnce belli çay bardağı çıkıyor sayfalarca… Türk çayını Dünyaya tanıtmaya çalışıyoruz. Neden? Çünkü çay kültürü ülkelere göre kıtalara göre farklı içme teknikleri ile şekilleniyor. Çayın şeklini bilmeyenimiz yoktur. Ama kültürel araç olabilmesi için onu çay haline getiren ögeleri ihtiyacımız var. Dünya bununla ilgileniyor. Biz yaprağın 2.5 mu 5.5 mu olduğunu tartışıyoruz.
NECDET BAYRAKTAR: Biz Paşabahçe değiliz, bardak üretmiyoruz, çay üretiyoruz çay. Türk çayı bardakla tanıtılmaz. Oraya çay filizi konmalı.
GÜNSELİ ÇEPNİ: Çok itici bir görünüm. Çay bardağı doğayı yansıtmıyor, bir fabrika ürünü nesne… Adı üstünde çay, yöresel ve doğadan fışkıran bir bitki… Hangisi daha doğal ve anlamlı diye düşündüğümde tabii ki doğal olan çay etkileyicidir… Başka bir bakış açısı, çay bardağı tüm ülkelerde var ama çay…!!!!
SÜLBİYE KARAMAN TOSUN: Çok çirkin bir vazo görünümü… Çay ile ne alakası var anlayamadım. Kütahya’da belediyenin önünde şehri temsil eden oldukça zarif bir vazo var, insan onu gördükçe seramik atölyelerini merak eder, ürünleri görüp satın almak ister. Bu çirkin şekil çay ı nasıl temsil ediyor anlamadım?
KADIR BEŞİKÇİ: Bardak sembolü anlamsız. Bardakla bütün sıvılar içilebilir. Asıl olan CAY FİLİZİDİR.
ŞEVKET ÖZDEMİR: Proje harika ama yapılan eser ucube. Ne Rize’mizi nede Çayımızı temsil etmiyor. Yöresel mimariden uzak, simgesel özelliği bile yok
IŞILAY KORALTÜRK: Rize’m dediğimiz zaman akla çay bardağımı geliyor yani, ne alaka. ‘“Çay filizi “ yaprağı olmalı.
CEVRİYE EREM EGEM: Çay yaprağı olmalı… Çay bardağı fabrikası Rize de kurulursa, bardağı o zaman düşünürüz…?
İMRAN SÜRÜCÜ: Kesinlikle 2,5 yaprak olmalı diye düşünüyorum…
RİZE’Yİ ÇAY FİLİZİ TEMSİL EDER, BAŞKA SİMGEYE NE GEREK VAR DİYENLERDEN: Özdemir Kaptan, Necati Kondakçı, Neslihan İnan, Mustafa Kurtuluş, Yusuf Sezaver, Ali Tornacı, Turan Vural, Kemal Kuk, Muzaffer Uzun, Ertuğrul Demirci, Ahmet Bulut, Salih Saral, Hakan Bayraktar, Mustafa Yıldız, Yusuf Yıldırım, Hüseyin Taş, Muharrem Öksüz, İrfan Yüksektepe
MEHMET ALİKÖSE: Bardak tam bir beton yığını, yazık. Bir cay filizi çok daha güzel olurdu. Birde çayın bahçeden pakete yolculuğunu anlatan bir görsel.
NESİME BİRSEN TÜYSÜZ: Bardak her şekilde kullanılır. Tabii ki çay bitkisi.
AHMET BERBER: Çay neyse de bardak ne oluyor.
MUSTAFA SEMİH ARICI: Bir çay bardağını çevreleyen çay filizleri olabilir. Otoparkı büyük olmalı. Turist otobüsleri park edecek yarın.
ÖMER ÖKSÜZ: Çay bardağının ortasına bir çay filizi yerleştirilsin. Bu saatten sonra yapılabilecekleri konuşalım.
ALİKAMİL TEMİZEL: Eskiden valilik önünde bulunan çay filizi gayet estetik ve güzeldi. Keşke tekrar yapılsa. Havaalanında da bardak formunda kule varmış. Her yere aynı şeyi kopyala yapıştır çok mantıksız.
İDRİS TEMİZ: Bu çay bardağından ziyade vazoya benziyor. Çay bardağı ise rengi yanlış olmuş. Kütahya seramiğin reklamına benzemiş Çay filizi ile çay sepeti birlikte bir kombinasyonu olabilir.
YAŞAR DOĞAN: Çayın sembolü bardak olur mu. Bardak bu içine ne doldurursan onu içersin. Akıl tutulması geldi bana.
METANET DİLBER: Antalya’nın simgesi portakal. Her yer portakal simgesi dolu, kimse portakal suyu simgesi koymamış Elbette çay filizi.
SADIK BEYAZ: Elbette ki esas olan Çay’dır. O bardakla her şey içilir. Ayrıca çayı çay bardağı ile her yöre insanı içer. Bu bardak Rize’yi ve çayı nasıl simgeleyecek? Kamu oyu oluşturup bir iş yapılsa itibarlarından bir şey mi kaybederler.
Bardak yerine bir çay filizi olsa daha mantıklı olur. Eski çay filizi ve sanayii temsil eden çark var, o bundan çok daha anlamlı. Hem çay ziraatı, hem çay sanayisi…
EMİNE MAMATİOĞLU: Çok saçma bir simge olmuş, bardağa bile benzemiyor. Tasarım yeniden düşünülerek yapılmalı ve çay filizi ana öge alınarak.
SUZAN AKSOY DUYUM: Bende bunu nükleer enerji santrali görüntüsü olarak görüyorum. Nerde cay, nerde yeşil, nerde deniz.????
AKSOY EREN: Çay bardağı olması güzel bir şey aslında, birde eski valilik önündeki ne benzer çay bitkisi de olması lazım ayriyeten.
VEDAT AYTAÇ: Herhalde o bardağın içine çay bitkisi yetiştirilecek. Yine de bir çay çarşısı olması güzeldir
MEMİŞ OFLU: Rize denilince akla ÇAY, çay denilince akla ZİHNİ DERİN gelir. Eğer bir sembol aranıyorsa 2,5 yaprak çay ve Zihni Derin birlikte sembolize edilmeli.
GAFUR ÖZKAN: Çay bir tarım ürünü, zirai bir ürün. Demlenmiş hali değil, bitki halidir esas olan. Çay filizi olmalı, eskiden meydanda olduğu gibi. Bu bardak olmamış bence. Mesela domatesiyle ünlü bir yöreye simge olarak domates meyvesini mi koyarsınız, yoksa menemen mi? Zirai ürün olarak çay filizi uygun olacaktır.
METİN YARDIMCI: Vatandaş çayı su bardağı, rakıyı da ince belli bardakla içiyorsa nasıl düşünmek gerekiyor. Proje yapanın ve onay verenin ruh halini merak ediyorum, hangi mantıkla böyle bir tasarım yapılmış. Trabzonlular hamsinin simge olmasını istiyor, biz Rizelilerse çay bardağını. Karar verici kimse bir hatta birkaç defa daha düşünmesini öneriyor ve rica ediyorum…
SADIK SITKI KIAHVECİ: 20 senedir Rize’den Türkiye geneli her vilayete kuru çay satıyorum, bakalım kime verecekler o dükkânları.
MEHMET KAMİL YARDIMCI: Bardak sembolü Şişe Cam’ı daha çok çağrıştırıyor, bu eserde ruh yok, tıpkı Ankara’da ki garip heykeller gibi.
KEL AY NAK: Aradaki yeşil alanları çayluk yaparsın, daha mütevazı olmak kaydıyla demlik ve bardak olsa da, olmazsa olmazı çay filizidir. Çocukluğumun Hükümet Meydanında vardı. Bu proje çok mekanik. Bari terasını da çayhane yapsalar.
ISMAİL TERZİ: Arka fon büyük çay filizi önünde demlik ve çay bardağı daha iyi olurdu
FİKRİ MEMİŞOĞLU: Çay, çay bardağınlen içilir.
LEVENT ÇEBİ: Çay filizi heykeli çok daha estetik ve güzel olurdu bence. Sanat derslerine verilmeyen önem işte bu şekilde karşımıza çıkıyor böylece. Çok berbat bir fikir bardak.
ÖMER YAŞAR ERBAŞ: Bardak temsil etmiyor. Eskiden şehir merkezinde bulunan 2.5 yaprak çay çevresini çevreleyen dişli görsel tasarım heykeli konmalıydı.
TEOMAN KARAHASANOĞLU: Bir değeri işlerken, sanatsal olarak bir eser amaçlanıyorsa, yapılması gerekenler basittir. Önce sanatçılarla anlaşırsın. Amacını anlatırsın. Daha önceden var olan eserleri ve tarihi ortaya koyarsın. Liyakat sahibi insanlarla çalışırsın. Ortaya bir kaç tane proje çıkarırsın ve bunları o şehir halkına oylatırsın. Bunları yapmazsan ne mi olur? İşte o zaman maalesef resimdeki olur.
RECEP DURMUŞ: Bardak reklamı yapıyoruz. Ayrıca devasa bir yapı çok anlamsız. Keşke bir zamanlar meydanda olan üç yaprak ve çevresindeki fabrikaları temsil eden çark olaymış.
RECEP KOYUNCU: Bu inşaat devam ediyor ve neredeyse de bardak bitmek üzere. Bu bardak bir heykel değil, bir bina. Bu projede benim esas itiraz edeceğim nokta farklı. Şimdi değil ama açıldığında itirazımdan da bahsedeceğim.
SEBAHATTİN ISLAMOĞLU: Bence çay ağacının kendisi temsil eder. Belediye başkanlığının önünde de demlik heykeli var, bence anlamsız çay tarımını anlatan bir figür olması gerekir
OSMAN FAHRİ TELCİ: Bu nasıl bir çay bardağı anlayan beri gelsin… Bu projeyi hazırlayan dizaynı eden çay bardağını ilk defa görüyordu herhalde… Bu bardaktan fazla çömlekten veya seramikten yapılmış bir vazoyu andırıyor… Olması gereken çay tamisi ve üzerin de belli olacak şekil de çay filizleri…
HÜSEYİN KARA: Bardak ne alaka. Gerçi bardaksız içilmez ama çayı temsil eden çay bitkisidir, çay yaprağıdır. Filiz, net olarak çayı temsil eder. Eski valiliğin önünde Çay filizi anıt halinde vardı çok iyi hatırlıyorum. Sadece bardak olması ne ifade eder ki? Akıl tutulması mı var. Bardak çayı temsil eder mi. Doğru dürüst sürgülü bir çay tamısı koyamaz mısınız? Filizin yanında çaydanlık yahut semaver.
GÜLER BEYAZIT: Çay bitkisi, çay filizi temsil etmeli. Bardak, fincan vs. işin dolum yanını temsil ediyor. Özellik Çay’dır. Demlendiğinde bardak gerekir.
MEHMET ÖZDOĞAN: Tıpkı çam kozalağı.
REFİK KÖKSAL KART: Bi Rizeli olarak benumda pek içume sinmedi bu bardak işi. Yillar önce düşünenler Rizemuzun amblemi çay filizidur deyup çarşinun tam göbeğine dikmişlerdi oni. Keşke bu binayi yapanlarda o eski ama Rizemuz içun tam isabetlan düşünulmiş o güzel görseli kaale alup öyle yola çiksalardi.
RECEP ALİ AKSOYLU: 45 sene önce Rize’yi sembolize edecek figürü belirleyebilmişiz ama bugün çay diye bardağın peşine takılmış üst akıllılarımız. Umarım projede tadil yaparak doğruyu da sergilerler.
Recep Ali Aksoylu/ 12 Ocak 2021 Salı

PİYASALARDA SON DURUM
  • DOLAR
    -
    -
    -
  • EURO
    -
    -
    -
  • ALTIN
    -
    -
    -
  • BIST 100
    -
    -
    -

2024 Kuzeyteve.com