Kuzey Teve

betnis giriş
betnis
yakabet giriş

BAKAN URALOĞLU,“YATIRIMLARI SEÇİM MALZEMESİ OLSUN DİYE YAPMIYORUZ”

190 views
04 Eylül 2023 - 11:29
Spread the love

GENÇAĞA KARAFAZLI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Rize’de gerçekleşen il koordinasyon toplantısına katıldı. Bakan Uraloğlu, toplantının ardından basın açıklaması yaptı.

“Biz bu yatırımları sadece yol olsun, köprü olsun, fabrika olsun diye ya da seçim malzemesi olsun diye yapmıyoruz. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir.”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bakanlığı bünyesinde yürütülen bazı çalışmaları yerinde incelmek üzere Rize’ye gitti. Rize valiliği, Belediye başkanlığı ziyaretinin ardından, Vali İhsan Selim Baydaş, milletvekilleri ve belediye başkanları STK temsilcilerinin katılımı ile gerçekleşen il koordinasyon toplantısına katılarak Rize’nin ulaştırma ve alt yapı projeleri ile ilgili projeleri değerlendirdi. Toplantı ardından basın toplantısı düzenleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, devam eden ve planlanan yatırımlar hakkında bilgi verdi.Bakan Uraloğlu yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“CUMHURBAŞKANIMIZIN LİDERLİĞİNDE TÜRKİYE YÜZYILI’NI İNŞA EDECEĞİZ”

Koyu mavi denizi, dik yamaçlı vadileri, coşkun dereleri, yaylaları, gölleri, ormanlarıyla adeta cennetten bir köşe olan Çayın Başkenti Rize’de, sizlerle bir araya gelmekten duyduğum memnuniyeti ifade ediyorum.

Bağrından Kaçkar Dağları gibi başı dik bir Dünya lideri, Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ı çıkaran Rize’nin dört bir yanına selam olsun.Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye Yüzyılını inşa edecek adımları atmaya devam ediyoruz.

“KARADENİZ SAHİL YOLUNU HATIRLAYIN”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız yatırım tutarı yaklaşık 4 Trilyon 173 milyar Lira.Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometrelerden 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık.26 olan havalimanı sayısını 57’ye yükselttik. Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demiryolları, havalimanları…

Velhasıl saymakla bitmeyecek nice eser. Üstelik bunların yapımı onlarca yıl da sürmedi. Şu anda her gün üzerinde yol aldığınız Karadeniz Sahil Yolu’nu hatırlayın. Yapılmasını yıllarca bekledik. Hatta umudu kesmiştik. Bu yol, Karadeniz Ekonomik İş birliği Teşkilatı kapsamında yürütülen 1700 km uzunluğundaki Karadeniz Çevre Karayolu Geliştirme Projesinin en önemli bölümünü oluşturuyordu. Karadeniz Sahil Yolu ile Samsun’dan Sarp Sınır Kapısı’na kadar hareket geldi, bereket geldi.

“İYİDERE LOJİSTİK LİMANI KARADENİZ’DE ÖNEMLİ BİR LOJİSTİK ÜS HALİNE GELECEK”

Avrupa ile Orta Asya’ya açılan Kafkasya Koridoru üzerinde yer alması Rize’yi Doğu Karadeniz’in önemli merkezlerinden biri haline getirmiştir.Hızla büyüyen ve gelişen Organize Sanayi Bölgesi ve yapım çalışmaları devam eden İyidere Lojistik Limanı’nın tamamlanmasıyla da Karadeniz’de önemli bir lojistik üs haline gelecektir. Bu kapsamda son 21 yılda Rize’nin ulaşım ve iletişim altyapısı yatırımları için yaklaşık 75 Milyar Lira harcadık. İyidere Lojistik Limanımızı da ziyaret ederek çalışmaları yerinde göreceğiz. Lojistik merkezle ilgili detaylı açıklamayı yerinde yapacağımız incelemeden sonra yapacağım.

“RİZE-ARTVİN HAVALİMANIMIZ DÜNYADAKİ 5. HAVALİ MANI OLDU”

Dünyanın deniz üzerine inşa edilen sayılı, ülkemizin ise Ordu-Giresun Havalimanı’ndan sonra ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı’nı geçen yıl mayıs ayında hizmete açtık.Rize-Artvin Havalimanımız dünyadaki 5. havalimanı oldu.

3 bin metre uzunluğundaki pisti ve yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasitede terminal binası ile bölgenin havayolu ulaşımı ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamaktadır. Rize-Artvin Havalimanımız da günlük 6 uçuş İstanbul Havalimanı, 4 uçuş Sabiha Gökçen ve 2 uçuş Ankara olmak üzere toplamda 12 uçak gidiş-geliş 24 uçuş trafiği gerçekleşmektedir. Rizeli Hemşerilerimiz istedi. Rize-İzmir uçuşlarını da başlatıyoruz. İlk sefer 18 Eylül’de yapılacaktır.

Ekim ayından itibaren her cumartesi Rize-İzmir arasında uçuşlar devam edecek. Kasım ayından itibaren de bu uçuşları haftada iki sefere çıkarmayı planlıyoruz.Bu noktada Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki AK Parti hükümetleri ve belediyeleri döneminde hayata geçen icraat ve hizmetler de bu anlayış ve istikamet üzeredir. Cumhurbaşkanımızın vizyonu sayesinde Rize daha çok çalışan, üreten, büyüyen, zenginleşen, kalkınan, yenilenen bir şehir haline geldi.

“YATIRIMLARI SEÇİM MALZEMESİ OLSUN DİYE YAPMIYORUZ”

Biz bu yatırımları sadece yol olsun, köprü olsun, fabrika olsun diye ya da seçim malzemesi olsun diye yapmıyoruz. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir. Bakanlık olarak Rize için planladığımız her bir projemizin bölgenin ticaret, üretim ve turizm faaliyetleri potansiyelini katbekat arttıracağına inanıyoruz. Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yılda neyin sözün verdiysek yaptık, 100 yılda gerçek olabilecek projeleri başarıyla tamamladık. Geçmişte yaptıklarımızdan gelen güvenle, Türkiye Yüzyılı’nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye’yi inşa edeceğiz.”